Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wzory
#1
Wzór na maksymalną ilość ataków na jednego gracza:

ilość_wszystkich_graczy * 10 / pozycja_gracza_któłrego_atakujemy * 0,6777777

Daje to coś takiego przy założeniu, że jest 1.000 graczy:
gracza na pozycji 1000 - można atakować 6 razy
gracza na pozycji 800 - można atakować 8 razy
gracza na pozycji 500 - można atakować 13 razy
gracza na pozycji 300 - można atakować 22 razy
gracza na pozycji 100 - można atakować 67 razy
gracza na pozycji 50 - można atakować 135 razy
gracza na pozycji 10 - można atakować 677 razy
gracza na pozycji 1 - można atakować 6.777 razy

Im więcej graczy tym gracze na wyższych pozycjach mogąą być atakowani więcej razy. W ten sposób chronieni sąą gracze słabsi przed całkowitym "dobiciem". Ilość ataków jest liczona na dobę więc nie powinno być z tym kłopotów. System przy wysyłaniu floty sprawdza czy czasami limit się nie skońączy i daje komunikat. Jeśli jednak flota doleci i limit zostanie wyczerpany w międzyczasie to flota zawróci...

Zasada limitu ataku nie ma zastosowania w przypadku graczy nieaktywnych - tutaj nie ma żadnego limitu.

==================================================================

PA = Szpiegostwo Agresora * 1,5
PO = Szpiegostwo Obrońcy + (Stacja Radiolokacyjna Obrońcy * 1,2)

Jeżeli:
PA > PO - nie widać składu floty
PA = PO - system losuje jakie statki z lecąącej floty, które mają być widoczne - prawdopodobieństwo 33%
PA < PO - widać pełny skład floty

==================================================================

Wzór na zdobycie doświadczenia po bitwie:
straty_przeciwnika / 100 * wskaźnik, z tym że straty_przeciwnika we flocie liczy się *1,5 a w obronie *1,0

Wskaźnik:
Agresor
1,2 - wygrał i miał transportery na rabunek
0,9 - wygrał ale nie miał transporterłw
0,6 - remis
0,0 - przegrał (było 0,4)
0,0 - masakra* (było 0,3)

Obrońca
1,2 - wygrał
0,6 - remis
0,3 - masakra*
0,2 - przegrał

Jeżeli w ciągu pełnych 24 godzin nie zostanie wykonany żaden lot bojowy** DoÂświadczenie jest obniÂżane o 3%.
W czasie urlopu obniżka Doświadczenia wynosi 1% za każdy dzień pozostawania na urlopie.

* Obydwie strony nie remisujÂą (7 rund) tylko wczeÂśniej rozwalajÂą totalnie wszystkie swoje elementy militarne.
** Lot bojowy - lot na planet innego gracza z misją "atakuj".

==================================================================

Doświadczenie zdobywa się tylko w walce i misjach (jeżeli są). Pozwala ono na zwiększenie siły uderzeniowej / obronnej w bezpośrednim starciu z przeciwnikiem. W czasie bitwy system oblicza wzajemny stosunek doświadczenia obydwu stron i prowadzi walkę w oparciu o wyliczone wartości.

Maksymalna ilość strąąconych jednostek w jednym starciu wynosi 90%. Pozostałe 10% jest marginesem dla Doświadczenia. Jeżeli po obliczeniach wzajemny stosunek wyniesie np. 8 dla agresora i 2 dwa dla obrońcy to maksymalna ilość strąąconych jednostek wynosi odpowiednio 98% i 92%.

Doświadczenie jest obniżane każdego dnia jeżeli gracz nie wykonuje lotów bojowych.

Jeżeli konto Obrońcy istnieje krółcej niż 20 dni (liczy się data aktywacji konta) to Agresor nie otrzymuje punktów doświadczenia.

Gracz na którym nie zdobądziemy doświadczenia jest oznaczony na Mapie Galaktyki kolorem jaskrawoniebieskim.

==================================================================

Reaktor Zimnej Fuzji (RZF) i Reaktor Termojądrowy (RT) wymagają m.in. Technologii Elektromagnetycznej (TE).

Reaktor Zimnej Fuzji służy do przetwarzania:
a. Deuteru w Tytan - ilość Tytanu = ilość Deuteru * (0,01 + (poziom TE * 0,03) + (poziom RZF * 0,03))
b. Deuteru w Kwarc - ilość Kwarcu = ilość Deuteru * (0,03 + (poziom TE * 0,03) + (poziom RZF * 0,03))
c. Kwarcu w Tytan - ilość Tytanu = ilość Kwarcu * (0,5 + (poziom TE * 0,03) + (poziom RZF * 0,03))

Reaktor Termojądrowy służy do przetwarzania:
a. Tytanu w Kwarc - ilość Kwarcu = ilość Tytanu * (0,603 + (poziom TE * 0,03) + (poziom RT * 0,03))
b. Tytanu w Deuter - ilość Deuteru = ilość Tytanu * (1,725 + (poziom TE * 0,03) + (poziom RT * 0,03))
c. Kwarcu w Deuter - ilość Deuteru = ilość Kwarcu * (1,634 + (poziom TE * 0,03) + (poziom RT * 0,03))

Działanie obydwu reaktorÓw nie podlega żadnym ograniczeniom czasowym.

==================================================================

Ogólna zasada: 1.000 surowca = 1 punkt
Wyjątki od zasady:
- do przeliczenia brany jest aktualny poziom budynku / badania.
- przy budynku nie jest brana pod uwagę Statyka
- przy statkach i obronie najpierw następuje sumowanie wszystkich surowców wydanych na ich budowę a potem przeliczenie całości na punkty

Przykład:
Myśliwiec: 2.000 / 1.000 / 500 = 3.500 / 1000 = 3 pkt.

Huta Tytanu:
10 poziom: 5.497 / 922 / 0 = 6.419 / 1000 = 6 pkt.
11 poziom: 8.796 / 1.383 / 0 = 10.179 / 1000 = 10 pkt.
Sumarycznie na wybudowanie 11 poziomu kosztuje: 27.419 surowca ale nie daje to 27 pkt. a 10 pkt. (zgodnie z wyjątkiem od zasady ogólnej).

Wzór dla budynków i badań:

(Suma_surowców_na_poziom_X - Suma_surowców_na_poziom_X-1 )/1000 = Ilość punktów

Punkty sojuszu: suma punktów wszystkich członków / 100

==================================================================

Energetyka:
podstawowy poziom zużycia energii * (1 - (poziom energetyki / 100))
podstawowy poziom produkcji energii * (1 + (poziom energetyki - miejsce planety) / 100))

Zakłady Produkcyjne:
podstawowy czas budowy * (1 - poziom zakładów produkcyjnych * 3,8 / 100)

Napędy:
predkosc podstawowa * (1 + (5 * poziom napędu / 100 ))
Każdy ma taki sam. Bez względu na rodzaj napędu.
Jedynie nie ma zastosowania w przypadku Hiperprzestrzennego.

==================================================================

Geologia podwyższa bazowy poziom wydobycia kopalni o 1% na każdy poziom.

Wzór ogólny: (bazowe wydobycie)*(100%+x%) = wydobycie {wynik zaokrąglamy}

Gdzie:

Bazowe wydobycie – ilość wydobywanego surowca w jednostce czasu na danym poziomie kopani bez uwzględnienia geologii (badanie nie zostało podniesione a produkcje możemy odczytać w grze z MENU – ORGANIZER – PRODUKCJA)

x – poziom geologii

Przykładowo:

Dla kopalni tytanu 10 poziomu bez geologii wydobycie wynosi: 64.548 jednostek na godzinę

Dla kopani tytanu 10 poziomu z geologią 1 poziomu wydobycie będzie wynosić:

64.548 * (100% + 1%) = 64.548*101% = 65.193

Dla kopalni tytanu 20 poziomu bez geologii wydobycie wynosi 651.014 jednostek na godzinę

Dla kopani tytanu 20 poziomu z geologią 2 poziomu wydobycie będzie wynosić:

651.014*(100% + 2%) = 651.014*102% = 664.034

Jeżeli chcemy sprawdzić o ile wzrośnie nam wydobycie przy następnym poziomie geologii (przykładowo mamy już zbadane 5 lvl i zastanawiamy się czy opałacalne będzie dla nas wybadanie kolejnego poziomu ) to „aktualne wydobycie” (uwzględniające nasz poziom geologii, odczytane z OGRANIZERA - PRODUKCJA) mnożymy przez 101%

Wzór ogólny: (aktualne wydobycie)*101% = wydobycie {wynik zaokrąglamy}

Przykładowo:

Mamy już zbadana geologie na tym 5 poziomie. Wchodzimy w organizer i z produkcji odczytujemy że dla kopani kwarcu poziomu 15 wydobycie to 152.795 jednostek na godzinę. Zastanawiamy się ile to wydobycie będzie większe jak wybadamy geologie na 6 poziomie – tak wiec liczymy to tak:

152.795*101% = 154.323

A na poziomie 7 geologii ?

154.323*101% = 155.866

I już Big Grin

==================================================================

Statyka obniża koszt budowy budynku o 1% na każdy poziom.

Wzór ogólny: Surowiec * [ 100% - x% ] =Ilość potrzebnego Surowca ( wynik zaokrąglamy )

Gdzie:

Surowiec - ilość Tytanu, Kwarcu, Trytu potrzebna do budowy budynku na danym poziomie informacji w (źródło w grze: Menu -> Ogranizer -> Koszty o ile wcześniej nie mamy zbadanej już statyki !!! gdyż w Ogranizerze ceny ulegają zmianie wraz z rozwojem tego badania !!!)

x - poziom statyki (od 0 do 25)

Przykładowo dla Fabryki Robotów:

Koszt budynku na 1 poziomie (bez statyki) to:

980.000 Tytanu / 700.000 Kwarcu / 420.000 Trytu

Koszt budynku 1 poziomie (z statystką na 1 poziomie) to:

980.000 * [100%-1%] = 970.200 Tytanu
700.000 * [100%-1%] = 693.000 Kwarcu
420.000 * [100%-1%] = 415.800 Trytu

Koszt budynku 1 poziomie (z statyką na 2 poziomie) to:

980.000 * [100%-2%] = 960.400 Tytanu
700.000 * [100%-2%] = 686.000 Kwarcu
420.000 * [100%-2%] = 411.600 Trytu

Itd.…

Gdy nie mamy początkowej ceny budynku (statyka już została zbadana i w Organizerze widzimy ceny obniżone o poziom badania to możemy obliczyć koszt budynku na następny poziom wg poniższego wzoru

Wzór: Surowiec* 99% = Ilość potrzebnego Surowca ( wynik zaokrąglamy )

Przykładowo dla Fabryki Robotów:

Koszt budynku 1 poziomie (z statyką na 1 poziomie) to:

970.200 Tytan / 693.000 Kwarc / 415.800 Trytu

Koszt budynku 1 poziomie (z statykÂą podniesionÂą z poziomu 1 na 2)

970.200 * 99% = 960.400 Tytanu
693.000 * 99% = 686.000 Kwarcu
411.600 * 99% = 411.600 Trytu

Koszt budynku 1 poziomie (z statyką podniesioną z poziomu 2 na 3)

960.400 * 99% = 950.796 Tytanu
686.000 * 99% = 679.140 Kwarcu
411.600 * 99% = 407.484 Trytu
Odpowiedz
#2
A masz jakieś wzory na czas budowy floty przy rozbudowie fabryki robotów i stoczni?
Odpowiedz
#3
(21-12-2014, 09:08)Bialy napisał(a): A masz jakieś wzory na czas budowy floty przy rozbudowie fabryki robotów i stoczni?
Chyba nikt nie odważył się do tej pory zrobić taki wzór z racji na zbyt rozległy mechanizm przeliczania. Ale przeszukam jeszcze stare forum i może gdzieś to się znajdzie jednak.

Odpowiedz


Skocz do: